donderdag 26 februari 2009

Life is changing plans

De eerste tuinen in onze omgeving liggen al plat, bomen en struiken zijn met de grond gelijk gemaakt en bij ons kunnen de pallets ook weer de tuin in.

Afgelopen week bleek dat het achterpad dusdanig hoog komt te liggen dat als we geen zwembad in onze tuin willen de achtertuin wel opgehoogd moet worden.
Nu hadden we natuurlijk de keuze kunnen maken om zelf alleen het achterste gedeelte op te hogen, maar Life is changing plans.
Ik had me voorgenomen om komend voorjaar van elk zonnetje te genieten op mijn bankje, maar met de werkzaamheden die in de omgeving plaatsvinden zal je daar echt geen rust vinden. Iemand grapte al afgelopen week dat ik deze zomer maar tot zomer van het park moest omdopen.
Na overleg met de aannemer is ons toegezegd dat de gehele tuin met EPS opgehoogd kan worden met behoud van hagen en leilinden.
De zijhagen zullen opgekrikt worden, de achterzijde wordt er uitgehaald en zal nadat het EPS is geplaatst dezelfde dag nog teruggeplaatst worden.
We gaan van de nood maar een deugd maken en de tuin enigzijds veranderen, iets onderhoudsvriendelijker, het gras eruit en wat grotere terassen.
Ik heb Wim al gevraagd om met ons mee te denken.
We hebben nog twee weekenden om de boel leeg te halen, vooralsnog heeft M. alleen nog last van een hardnekkige griep die nog even over moet waaien.
De hulptroepen zullen ingeschakeld moeten worden.
Voor het geval ik het vergeten was ben ik er afgelopen week na het sjouwen met een computer weer op gewezen dat ik in het bezit ben van een klier-weg-arm en me echt moet houden aan het advies om niet meer dan 5 kg te sjouwen.

Car


Geen opmerkingen: