zaterdag 14 juni 2008

Toch maar aan de Mover

Vanmorgen hebben we de caravan uit de winterstalling gehaald, volgend weekend is er een Arinso weekend in Belgie gepland.
Voorheen duwde we samen zonder problemen de toch wel zware caravan op het meest bijzondere plekje.
Vorig jaar hoopte ik nog dat mijn klierwegarm op termijn geen belemmeringen meer op zou leveren. Nu weet ik al beter, wat weg is zal anders werken.
Toen we vanmorgen samen stonden te sjorren realiseerde we ons dat er toch het een en ander veranderd is.
In het verleden zaten we wel eens te filosoferen over het feit dat als we oud waren en toch nog met de caravan weg wilde we altijd nog een mover aan konden schaffen. Movers waren tenslotte voor oude of luie mensen en eigenlijk wel wat over-done.
Vandaag, nog lang niet oud zijn we er een gaan bestellen.
Wat een luxe als je met wat geld zo een luxe-probleempje op kan lossen. Zou hij aftrekbaar zijn als hulpmiddel onder de post ziektekosten ?

Gisteren tijdens het halen van mijn maandelijkse Zoladex begon de huisarts over de bijwerkingen. Ik denk dat hij door de oncoloog ingelicht was.
Hij stelde voor om af en toe eens een slaappil te gaan slikken zodat ik wat vaker een gehele nacht door zou slapen en zo wat minder vermoeid zou zijn.
Hij vond dat hij het kon verantwoorden dat ik eventueel verslaafd zou raken aan de slaappillen Dat was een betere optie dan dat ik zou overwegen om eerder te stoppen met de hormoontherapie.
Voor ik het wist stond ik buiten met een doosje pillen me nu afvragend of ik dit wel wil, er zijn toch nog meer optie's die ook nog uitgeprobeerd kunnen worden.
Misschien toch nog eens gaan informeren of een hoge dosering (ook door een arts voorgeschreven) melatonine geen optie is.

Car

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Raar Carla, dat je huisarts dit zo op deze manier voorstelt, terwijl jij er zelf niet geheel achter staat.(blijkt uit je stukje)
Ik gebruik zelf af en toe melatonine in een lage dosering. En misschien zit het tussen mijn oren hoor, maar ik heb het idee, dat het me helpt.Het valt te proberen toch?
Liefs, Diana

Anoniem zei

hihi, na-aper! Leuk hé, die "live traffic feed"!
Diaan

Car zei

Diaan:

Ik was iets wat verrast door zijn reactie, had me voorgenomen om niet over de bijwerkingen "te klagen", hij begon er echter zelf over.
Nu acheraf ga ik me pas afvragen of ik niet liever eerst iets anders wil proberen.
Heb begrepen dat melatonine in hoeveelheden van 3 of 5 mg het beste zouden werken en tevens een "bescherming" tegen borstkanker zouden kunnen zijn.

Mir zei

Heb je een Truma gekocht? Die hebben wij ook. Geweldig hoor, die caravans zijn er niet voor om tegenaan te duwen maar om voor te zitten! Ik vind het een super ding, je gaat het nog wel merken! Die van ons krijgt nu een sopje en een stofzuiger en dan kan ie voor 6 weken met pensioen.

Anoniem zei

He Car (vanaf mijn vakantieadres), ik heb tijden Melatonine 5mg gebruikt (voorgeschreven door de huisarts), ik had de indruk dat het hielp, maar na maanden had ik de indruk dat het niet meer werkte en ben ik ermee gestopt. Ik slaap nog steeds niet goed, maar ik ben er ook een beetje aan gewend. Met een leeg hoofd naar bed gaan, eerst een uur chillen (en niet doorhobbelen en denken dat ik daarna meteen kan slapen), geen alcohol, geen koffie en 's avonds een banaan (op advies van dietist die beweert dat daar stoffen inzitten die slaapverwerkend werken). Het blijft behelpen. Ik neem ook wel eens een Valium of een Seresta, als ik kan voorspellen dat ik een beroerde nacht ga krijgen. Ik heb inderdaad ook bedacht dat ik daar minder krampachtig over wil doen. Slaap is essentieel. Na mijn vakantie ga ik bij de Clonidine (tegen de opvliegers) een antidepressivum (in een lage dosering) proberen. Ik wil zo graag minder opvliegers, beter slapen en hopelijk word ik ook wat minder kribbig (want eerlijk gezegd, ik heb best een kort lontje)....

Geniet van jullie vakantie !!